Garantie en klachten
Getverderrie, wat vervelend
We vinden het enorm vervelend om je op te zadelen met een probleem. We doen er dan ook alles aan om te voorkomen dat je deze pagina aan het lezen bent. Maar als er iets mis is gaan we het met je oplossen! Wij zijn niet van het vingerwijzen en geven gewoon thuis bij onverhoopte problemen. We werken nauw samen met onze partners en leveranciers en nemen samen altijd de verantwoordelijkheid.
Garantie
Garantietermijnen
Op alle schoenen die we verkopen bieden we een garantietermijn van zes maanden en op kleding en accessoires twee maanden.
Wat valt onder garantie?
Het is vrij eenvoudig: je mag van ons verwachten dat we jou een deugdelijk artikel leveren. Als zo'n artikel binnen de garantietermijn stuk gaat als gevolg van productionele fouten valt dat onder garantie.
Wat valt niet onder garantie?
Ook dat is vrij eenvoudig: ondeugdelijk gebruik door jezelf.
Als je bijvoorbeeld veterschoenen bij ons koopt maar ze vaak aan- en uittrekt zonder de veters los te maken, dan kan het zijn dat de schoenen aan de achterzijde snel stuk gaan. Daar kunnen wij of een fabrikant niets aan doen.
Maar er is meer: bij de meeste producten die wij leveren zit een gebruiks- en onderhoudsinstructie. Als je je aankoop intensief gebruikt maar nooit een beetje TLC geeft, dan zien wij dat als ondeugdelijk gebruik.
Een garantieclaim indienen; hoe werkt het?
Stap 1
Om het probleem zo snel mogelijk op te lossen vragen we je om drie foto's van het ondeugdelijke product te maken:
-
2 foto's van de beschadiging (uit twee verschillende hoeken);
-
1 foto van het artikellabel (bij schoenen tref je dat label meestal in de lip van de schoen).
Stap 2
Mail de foto's, je contactgegevens, je bestelnummer (als je dat nog hebt) en een beknopte omschrijving van het probleem naar onze klantenservice. Geef ook even aan of je een nieuw artikel wilt ontvangen of je geld terug wenst. Kun je het bestelnummer niet meer achterhalen? Geen paniek, op basis van je contactgegevens kunnen wij dat achterhalen.
Stap 3
Wij bevestigen de ontvangst van je garantieclaim. Meestal binnen no time, maar in ieder geval binnen 3 werkdagen na ontvangst van je klacht.
Stap 4
We nemen je claim in behandeling. Vaak een fluitje van een cent en binnen een paar minuten geregeld, want met behulp van jouw foto's kunnen we bijna altijd meteen zien of het al dan niet een terechte garantieclaim is. Soms moeten we eerst even technisch advies inwinnen bij de fabrikant, dus dan kan het wat langer duren (tot 7 werkdagen).
Stap 5
Als je claim terecht is voeren we per omgaande uit wat je hebt aangegeven in je mail (nieuw artikel of je geld terug). Als je claim niet terecht is nemen we contact met je op om uit te leggen waarom.
Niet-garantie gerelateerde klachten
Hebben we het niet goed gedaan?
Heb je geen garantieprobleem maar ben je wel van mening dat we niet correct gehandeld hebben? Of voel je je op een andere manier benadeeld? Aarzel dan niet om daarover een klacht in te dienen.
Niet-garantie gerelateerde klacht indienen; hoe werkt het?
Stap 1
Bel of mail ons en vertel je probleem.
Stap 2
We bevestigen de ontvangst van je klacht. Meestal binnen no time, maar in ieder geval binnen 3 werkdagen na de ontvangst van je klacht.
Stap 3
We gaan er alles aan doen om je klacht naar tevredenheid af te handelen en houden je op de hoogte van ontwikkelingen. Onze doelstelling is om je klacht per direct op te lossen maar mocht het een delicaat of netelig probleem zijn, kan het zijn dat we meer tijd nodig hebben.
Komen we er samen niet uit?
Mocht het onverhoopt zover komen dat jij en wij het onderling niet eens worden, dan kun je altijd nog je klacht voorleggen aan het ODR-platform van de Europese Unie.